Dirigent Kevin Rhodes
Koncertni mojster Gregor Traven Asistent dirigenta in drugi dirigent Iztok Kocen ANGELGlasba Alban Berg, koncert za violino Koncept in koreografija Eno Peçi Scenograf in kostumograf Diego Andrés Rojas Ortiz Oblikovalec svetlobe Jasmin Šehić Oblikovalec videoprojekcije Jordan Fallas Baletni ansambel
METAMORPHERSGlasba Béla Bartók, godalni kvartet št. 4 Koreograf, scenograf in kostumograf Jacopo Godani Oblikovalca svetlobe Jacopo Godani (idejna zasnova) Jasmin Šehić (tehnična izvedba) Asistent koreografa Michael Ostenrath Asistenta predstave Stefan Capraroiu, Olga Andreeva Baletni ansambel in Godalni kvartet Dissonance
OSAMLJENI POETGlasba Peter Iljič Čajkovski, Serenada za godala v C-duru, op. 48 Besedilo Peter Iljič Čajkovski, Tatjana Ažman, Leo Mujić Koreograf in scenograf Leo Mujić Kostumografinja Manuela Paladin Šabanović Oblikovalec svetlobe Jasmin Šehić Dramaturginja Tatjana Ažman Lektorica Marja Filipčič Redžić Baletni ansambel Orkester SNG Opera in balet Ljubljana |
Pod baletni triptih Strune se podpisujejo koreografi Eno Peçi, Jacopo Godani in Leo Mujić. Eno Peçi pod svojo novo kreacijo z naslovom Angel na glasbo Albana Berga Koncert za violino, Jacopo Godani pod predstavo Metamorphers iz leta 2016 na glasbo Béle Bartóka Godalni kvartet št. 4, Leo Mujić pa pod svojo novo postavitev Osamljeni poet na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega Serenada za godala v C-duru, op. 48. Koreografije temeljijo na svežih in inovativnih pristopih v sodobni baletni umetnosti. Vse tri navdihuje umetniški kredo in izjemna glasba velikih skladateljev, ki se preliva v koreografske zasnove. Dela novega baletnega triptiha so odsev našega časa in budijo zaupanje v moč umetnosti, h kateri vsi stremimo in vanjo verjamemo.Violinski koncert Albana Berga, ustvarjen kot rekviem za Manon Gropius, ki je aprila 1935 umrla za posledicami otroške paralize, je oris tragične življenjske zgodbe in hkrati vir izjemnega navdiha, ki poustvarjalce vabi h globokemu razmisleku. Vzdušje Peçijevega Angela gledalce popelje v občutenje vsebine ob navdihu, ki ga v njih vzbudi poslušanje glasbe. Eno Peçi svojo misel, vtkano v naracijo glasbene strukture Albana Berga, gledalcem pričara s sodobno in njemu lastno plesno govorico. Jasna koreografija predstave Metamorphers v popolnosti povzame bistvo Bartókovega dela za godala. Koreografija Jacopa Godanija preobrazi uganko partiture v vidno dejstvo in omogoča pretakanje sil med dvema umetniškima vesoljema. Godani oblikuje zajetno mero koreografskega materiala z naravnostjo in spontanostjo, ples postane melodija glasbe, ples in glasbo pa je povezal tudi z izvedbo glasbenikov na odru. Predstavo je v tej postavitvi prvič uprizorila plesna skupina Dresden Frankfurt Dance Company (DFDC) leta 2016, zatem pa je gostovala na številnih uglednih prizoriščih. Znamenito Balanchinovo koreografijo Serenade smo na našem odru videli že večkrat, tokratna različica na veličastno Serenado Čajkovskega pa je ustvarjena prav za naš ansambel. Lea Mujića vedno vznemirja misel, kako umetnost ohranja svojo vrednost skozi čas in kako navdihuje umetnike s svojimi večnimi vrednotami. Neoklasična koreografska postavitev na baletnih špicah glasbo povzdiguje na raven koncepta z dekompozicijo in abstrakcijo ter medsebojno spaja dimenzije časa. Ob branju priredbe pretresljivih skladateljevih pisem, ki v predstavi zadihajo na fiktivni ravni, se ustvari vzdušje melanholije in trenutki iz intimnega življenja skladatelja zaživijo kot navdih. |
Z vnosom podatkov se boste prijavili na prejemanje baletnih novic. Novice praviloma pošiljamo do največ štirikrat mesečno. Novice so vezane izključno na strokovne vsebine s področja baletne umetnosti.
Obveščali vas bomo: o baletnih oddajah na televiziji, o novih aktualnih objavah, o posameznih baletnih dogodkih in o drugih vsebinah s področja baleta.
SLOVENSKI BALETNI PORTAL
BALET med VRSTICAMI
c/o DRUŠTVO BALETNIH UMETNIKOV SLOVENIJE
ŽUPANČIČEVA 1
1000 LJUBLJANA