Projekt Hora Edwarda Cluga je kritika označila kot »rahločutno žalostno in obenem lepo, iz življenja iztrgano, surovo energijo, prepojeno z znojem, in vrnjeno v novo življenje«. V svoji izvirni koreografski stvaritvi Hora (Kólo) za Dortmundski balet se je Edward Clug prvič intenzivno naslonil na glasbeno dediščino rodne Romunije, še posebej na ritmično-melodične adaptacije legendarnega godalnega kvarteta Balanescu. Uspelo mu je odkriti in uprizoriti nove povezave med številnimi prelomnimi življenjskimi odločitvami in močjo ritualov, ki nam jih bolj ali manj prefinjeno vsiljuje družba.
Plesna stvaritev Cantata italijanskega koreografa Maura Bigonzettija se je že od praizvedbe leta 2001, ko je predstavo prvič izvedel lizbonski baletni ansambel Gulbenkian, zapisala kot kultna koreografska postavitev, ki s svojim nezadržnim erosom evocira vso izrazno paleto plesnega Sredozemlja. Kot povsem instinktivna in vitalna oblika plesa raziskuje številne psihološke odtenke, ki se manifestirajo v intimnem razmerju moškega in ženske: zapeljevanje, strast, prepiranje in ljubosumje. Na avtorsko glasbo skupine Assurd je Bigonzettiju uspelo zajeti neukrotljivo naravo, divjo lepoto in vitalen instinkt senzualne plesne govorice, ki v okviru komorne plesne postavitve in ob spremljavi tradicionalno »kantabilne« italijanske etno glasbe intenzivno raziskuje različne podobe ter odtenke intimne zveze moškega in ženske.
Z vnosom podatkov se boste prijavili na prejemanje baletnih novic. Novice praviloma pošiljamo do največ štirikrat mesečno. Novice so vezane izključno na strokovne vsebine s področja baletne umetnosti.
Obveščali vas bomo: o baletnih oddajah na televiziji, o novih aktualnih objavah, o posameznih baletnih dogodkih in o drugih vsebinah s področja baleta.
SLOVENSKI BALETNI PORTAL
BALET med VRSTICAMI
c/o DRUŠTVO BALETNIH UMETNIKOV SLOVENIJE
ŽUPANČIČEVA 1
1000 LJUBLJANA