Slovenski baletni portal

med

BANNER-GUSAR-PRAVI

LJUBLJANSKI BALET PREMIRNO UPRIZORIL BALET GUSAR

Ljubljanski balet je v sredo, 22. septembra 2020 uprizoril novo baletno premiero, balet Gusar v dveh dejanjih, koreografa Joséja Carlosa Martíneza po M. Petipaju. Premiera baleta Gusar bi sier morala biti že 9. aprila letos, vendar so jo zaradi pandemia navega koronavirusa morali odpovedati in prestiti na jesenski čas. 

Iz zapisa Tatjane Ažman: Libreto za balet je leta 1855 napisal Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges po Byronovem istoimenskem epu v verzih iz leta 1814. Svojo prvo postavitev na Adamovo glasbo je Gusar doživel leta 1856 v Parizu v koreografiji Josepha Mazilierja, Petipajeva koreografija pa je nastala konec 19. stoletja za moskovsko gledališče Boljšoj. Delo, ki ga bomo na našem odru predstavili prvič, velja za eno najbolj impresivnih in pripovednih del iz klasičnega baletnega repertoarja, a so ga do sredine 20. stoletja uprizarjala le redka baletna gledališča. V 60. letih minulega stoletja sta k njegovi veliki popularnosti prispevala izjemna plesalca Margot Fontayne in Rudolf Nurejev, predvsem z nastopi v znamenitem pas de deuxu, in Gusar je postal zaželena baletna zgodba v repertoarjih vseh velikih baletnih ansamblov, pa tudi hvaležna tema, ki so se je lotevali mnogi koreografi z ustvarjanjem vedno novih različic. Zgodba klasičnega baleta pripoveduje o ladijskem kapitanu Conradu, ki ga je družba izobčila in prisilila v piratstvo. Usoda pa se hitro obrne: lepotica Medora, ki je ujeta v haremu Seida paše in v katero se Conrad zaljubi, ga postavi pred novo preizkušnjo. Kapitan s svojim prijatelji načrtuje napad na harem. Poda se na vznemirjlivo pustolovščino, da bi osvobodil ljubljeno dekle in si priboril njeno srce.

Gusarja, ki ga na našem odru še nismo doživeli, smo zaupali izjemnemu španskemu plesalcu in koreografu Carlosu Martinezu, ki se je v zadnjih letih posvetil predvsem koreografiranju in umetniškemu vodenju Španskega nacionalnega plesnega ansambla, orkestru bo dirigirala Mojca Lavrenčič.

Glasba Adolphe-Charles Adam in Cesare Pugni, Léo Delibes, Riccardo Drigo
Libreto Jules-Henri Vernoy de Saint-Georges po motivih pesnitve The Corsair Georgea Noela Gordona Byrona
Glasbeni aranžma Alexei Baklan
Dirigentka Mojca Lavrenčič
Koncertni mojster Gregor Traven
Koreograf José Carlos Martínez (po M. Petipaju)
Scenograf Matej Filipčič
Avtorja risb Dejan Mesarič, Nastja Miheljak
Kostumograf Iñaki Cobos Guerrero
Oblikovalec svetlobe Jasmin Šehić
Asistentka koreografa Anael Martín
Asistentka scenografa Nastja Miheljak
Asistenti predstave Viktor Isajčev, Mojca Kalar Simić, Olga Andreeva, Stefan Capraroiu

Medora Maia Makhateli k. g. / Rita Pollacchi / Nina Noč / Chie Kato / Natascha Mair k. g.
Konrad Jakob Feyferlik k. g. / Kenta Yamamoto / Yujin Muraishi / Lukas Bareman
Birbant Hugo Mbeng / Petar Đorčevski / Lukas Zuschlag / Filippo Jorio
Gulnar Yaman Kelemet / Ana Klašnja / Natascha Mair k. g. / Marin Ino / Erica Pinzano k. g.
Lankendem Petar Đorčevski / Filippo Jorio / Lukas Bareman / Thomas Giugovaz / Filip Jurič
Paša Seid Lukas Zuschlag / Iulian Ermalai / Yuki Seki
Birbantova prijateljica Tjaša Kmetec / Yaman Kelemet / Urša Vidmar
Gusarki Marin Ino / Chie Kato / Johanne Monfret / Erica Pinzano k. g. / Mariša Nač / Gabriela Mede / Elli Purkunen / Neža Rus / Mariya Pavlyukova k. g.
Gusarja Filippo Jorio / Yujin Muraishi / Filip Viljušić / Matteo Moretto / Lukas Bareman / Thomas Giugovaz / Oleksandr Koriakovskyi
Evnuh Gregor Guštin / Ivan Greguš
Solistke v haremu Chie Kato, Marin Ino, Tasja Šarler, Diana Radić, Erica Pinzano k. g., Lara Flegar, Flavija Žagar k. g., Yaman Kelemet, Johanne Monfret
Baletni ansambel SNG Opera in balet Ljubljana


Premiera in ponovitve predstave jeseni 2020 potekajo na posneto glasbo v izvedbi orkestra SNG Opera in balet Ljubljana.