Slovenski baletni portal

med

01-DON-Q-2022

Balet Don Kihot udeležencev Dancs-Pirana 2022 v produkciji DBUS

V okviru dela Mednarodnega poletnega baletnega tabora Dancs-Piran 2022 so potekale priprave na izvedbo celovečernega baleta Don Kihot, ki je bil na sporedu 5. avgusta 2022 v Amfiteatru Avditorija Portorož. Pole udeleženk in udeležencev Dancs-Pirana so v predstavi sodelovali še profesjonalni baletni plesalci ter plesalci, ki so se udeležili dodatnego strokovnege usposabljanja pod okriljem DBUS.

Največji koreografski delež je prevzel Allister Madin, sicer solist baleta pariške opere in prvak Nacionalnega baleta iz Nove zelandije, trenutno pa svobodni umetnik. Svoj koreografski delež sta dodala še Anton Bogov in Tomaž Rode, Mirjana Šrot pa je postavila ples Malih amorčkov v sceni Driad. Scenarij za tokratno izvedbo sta pripravila Allister Madin in Tomaž Rode pred pričetkom poletnega baletnega tabora Dancs-Piran.

Postavitev se od originalnega scenarija ne razlikuje kaj dosti, razen da do izvzete vloge Gamascha, Kitrijinega očeta in same Dulcineje, ki jo v tokratni produkciji izmenjajoče poudabljata Kitry in Mercedes. Za koreografsko osnovo originala se predstava navezuje na našemu občinstvu manj poznano francosko različico.

V vlogi Don Kihota, ki je bila sprva zasnovana kot velika plesna vloga, bi moral nastopiti Christopher Thompson, a ga je zaradi bolezni v zadnjem trenutku nadomestil Tomaž Rode. Zato je vloga postala dramska, brez plesnih vložkov in načrtovanega dueta med Mercedes in Don Kihotom. Oproda Don Kihota, Sancho Pansa, je bil Jernej Kalan.

Glavni vlogi, Kitry in Basila sta plesala mlada slovenska baletna plesalka, članica Baleta SNG Opera in balet Ljubljana, Nina Kramberger in madžarski plesalec Kaszab Zoltan Bence. Basila bi sicer moral plesati Jan Trninič, a se je štiri dni pred predstavo žal poškodoval in je moral svoj nastop odpovedati.

Mercedes, ki v tokratni predstavi nosi precejšen delež, je plesala Beatrice Bartolomei, sicer članica Baleta SNG Maribor, Espado pa mladi angleški plesalec Alfie Pierce.

Amorčka (Cupid) je plesala Nađa Mrašić, študentka Višje baletne šole v Ljubljani, Kitryjine prijateljice so bile Gvendolin Nagy, Antoneta Turk, Nađa Mrašić, Klara Strmčnik, Manca Strmčnik in Zarja Kotlušek Pavčič, ki je plesala tudi Malega amorčka v sceni Driad. Basilova prijatelja sta upodobila Tomaž Golub, član Baleta SNG Maribor in Simone Carosso. V tretjem dejanju so v pas de quatru Klara Strmčnik, Manca Strmčnik, Nađa Mrašić, Zarja Kotlušek Pavčič, Tomaž Golub, Simone Carosso in Christian Falcier, variacije pa Gvendolin Nagy, Antoneta Turk in Nađa Mrašić.

V zborovskih vlogah so nastopili tako udeleženke in udeleženci Nadaljevalne & profesionalne delavnice klasičnega baleta kot udeleženke Osnovnega naprednega tečaja klasičnega baleta.

Toreadorji in Ribiči so bili Tomaž Golub, Patrik Knaus, Aleksandar Trenevski, Felix Boboi, Simone Carosso in Christian Falcier, v sceni Driad so plesale Antoneta Turk, Klara Strmčnik, Manca Strmčnik, Nađa Mrašić, Zarja Kotlušek Pavčič, Lea Bruči, Vita Voda, Lu Dornik, Iza Fašun, Mia Lovrenčak, Leticija Frumen Čenčur, Dora Szepsi, Gvendolin Nagy, Jelena Božović, Janja Šinkovec, Lana Druškovič, Samanta Drodvilaitė – Zieniūtė in Nuška Gujt, Mali amorčki pa so bile Eva Mesarec, Ela Narat, Sofia Clug, Ana Lina Telič, Brina Gerebic, Stela Tozon, Varja Golec Horvat in Isabel Trimini. Baletni zbor v prvem in tretjem dejanju so sestavljali Klara Strmčnik, Manca Strmčnik, Nađa Mrašić, Zarja Kotlušek Pavčič, Lea Bruči, Vita Voda, Lu Dornik, Iza Fašun, Mia Lovrenčak, Leticija Frumen Čenčur, Dora Szepsi, Gvendolin Nagy, Jelena Božović, Janja Šinkovec, Lana Druškovič, Nuška Gujt Bauman, Samanta Drodvilaitė – Zieniūtė, Tomaž Golub, Patrik Knaus, Aleksandar Trenevski, Felix Boboi, Simone Carosso in Christian Falcier. Otroci so bile Ajda Požar, Gaja Tara Krušič, Kasia Hegeduš Gornik, Leticija Frumen Čenčur, Lisa Bertoncelj, Maša Tušar, Miša Dvoršak, Ajda Hijnik in Rea Felicijan.

Plesalke in plesalci so celovečerno predstavo pripravili v devetih dneh. Luč je oblikoval Aleksander Pešec, ki je skupaj z Allisterjem Madinom in Tomažem Rodetom v pretežnem obsegu oblikoval tudi scensko podobo. Kostumi so bili iz fundusa SNG Opera in balet Ljubljana.