Slovenski baletni portal

med

YAMAN-BANNER

Intervju

YAMAN KELEMET

»Vsak dan, ko vstopim v baletno dvorano, izberem nekaj, kar moram na svojem telesu izboljšati …«

Z Yaman Kelemet se je pogovarjala Nataša Jelić

Yaman Kelemet kot Gulnara v baletu Gusar v koreografiji Joséja Carlosa Martineza. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet kot Medora v baletu Gusar v koreografiji Joséja Carlosa Martineza. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet kot Julija z Romeom Filipom Juričem v baletu Romeo in Julija v koreografiji Renata Zanelle. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet z Mattom Morettom v baletu Story v koreografiji Lea Mujića. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet s Kento Yamamoto v baletu Opus 73 v koreografiji Renata Zanelle. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet Petrom Đorčevskim v baletu Veliki Gatsby v koreografiji Lea Mujića. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Yaman Kelemet v baletu Angel v koreografiji Ena Peçija. Foto Darja Štravs Tisu; vir: SNG Opera in balet Ljubljana
Čeravno stremim k temu, da bi lahko zaplesala v čim več klasičnih in dramskih baletih, menim, da moramo biti plesalci v svojem izrazu vsestranski. Šele takrat, ko se spoprimemo z drugačnim načinom gibanja, ki nam ne leži najbolje, in izstopimo iz rutinskega sveta ‘tendujev’, nadgrajujemo svoje plesno znanje in izvedbo klasičnega baletnega sloga. V Gusarju mi je bila najprej dodeljena vloga Gulnare. Zame je bila kar zahtevna, saj je zelo tehnična, zato sem na njej morala zares veliko delati. Vskok v glavno vlogo Medore pa je bil resnično veliko bolj naraven. Koreograf jo je slogovno bolj približal likom iz dramskih baletov. Ker je v njej več svobode gibanja in izražanja, sem lahko vanjo vnesla velik del tistega, kar že imam. Za razliko od Filipa Jurića, s katerim sva vlogi Romea in Julije odplesala tako, da sva se drug drugemu metala v objem skorajda brez razmišljanja, je bil za Yujina Muraishija ples z menoj precejšen izziv. Čeravno je zelo močan plesalec, sva se veliko ukvarjala s tehničnimi prvinami, ki jih morata plesalca obvladati takrat, kadar je plesalka na špicah višja od soplesalca. Kot mlada in ambiciozna plesalka pa bi se rada preizkusila še na mnogih baletnih odrih po svetu in v čim več različnih stvaritvah koreografskih mojstrov tako preteklega kot današnjega časa, saj čutim, da so me izkušnje, ki sem jih pridobila tu, v čudoviti Ljubljani, ki je postala moj drugi dom, dobro pripravile na skok v nove ustvarjalne izzive. Ko bo prišel čas, pa se bom najbrž posvetila drugemu poklicu, na področju marketinga, za katerega se s študijem na daljavo pripravljam že sedaj.
Yaman Kelemet v baletu Hrestač – Božična zgodba koreografa Yourija Vámosa. Foto Darja Štravs Tisu; vir SNG Opera in balet Ljubljana