Slovenski baletni portal

med

Banner-tijuana

Intervju

TIJUANA KRIŽMAN HUDERNIK

»V dvorani vselej pustim tudi ogromen del sebe«

S Tijuana Križman Hudernik se je pogovarjala Nataša Jelić

Tijuana Križman Hudernik s svojima sinovoma.
Tijuana Križman Hudernik kot Giselle; foto Tiberiu Marta; vir SNG Maribor
Tijuana Križman Hudernik kot Olga (z Matjažem Marinom kot Lenskim) v baletu Jevgenij Onjegin koreografinje Valentine Turcu; foto Tiberiu Marta; vir SNG Maribor
Tijuana Križman Hudernik z Matjažem Marinom v baletu Edwarda Cluga, Radio and Juliet; foto Tiberiu Marta; vir SNG Maribor
Tijuana Križman Hudernik z David Buffone v baletu Edwarda Cluga, Aperture; foto Tiberiu Marta; vir SNG Maribor
Tijuana Križman Hudernik kot asistentka Edwarda Cluga pri postavitvi njegovega baleta Ssss … v SNG Opera in balet Ljubljana; foto Darja Štravs Tisu; vir SNG Opera in balet Ljubljana
Eden najdragocenejših kamenčkov v mozaiku moje umetniške poti je vsekakor sodelovanje z Edwardom Clugom v vlogi njegove asistentke. Prvo izkušnjo, da prevzamem predstavo in jo prenesem na druge plesalce, sem seveda doživela ravno s predstavo Radio&Juliet. Vse skupaj se je tako kot mnoge stvari v mojem življenju zgodilo zelo na hitro. Edward me je vprašal, če bi šla v Birmingham, ker potrebuje nekoga, ki bo koreografijo postavil na oder tamkajšnjega Kraljevega baleta.  Svojo vlogo sem seveda poznala do potankosti, a poleg mene je v baletu plesalo še šest fantov. Ko sem se opogumila in Edwardu povedala, da se bom kljub dvomom ali bom nalogi sploh kos, podala na to pot, si je vzel čas, da sva skupaj predelala celotni material. In ta moja prva izkušnja je bila zares neverjetna, ne le zato, ker sem uspešno postavila koreografijo, ki je doživela čudovito premiero, marveč tudi za to, da sem se ob tem, ko so vsi ti gibi iz mene privreli kot iz nekakšnih skritih skrinjic zavedla, kakšno bogastvo v resnici nosim v sebi. Takrat se mi je odprla še ena nova, drugačna dimenzija te koreografije in moje vloge v njej. In zato se mi zdi še toliko bolj pomembno, da lahko njegove čudovite stvaritve predajam drugim in hkrati v njih tudi plešem. Nikoli nimam povsem začrtanih ciljev, saj čutim, da bi mi se lahko tako tudi izjalovili. Zato se raje prepuščam toku in z veliko žlico zajemam tisto, kar mi je v določenem obdobju namenjeno. Ustvarjanje lastnih gledaliških zamisli pa se bo morda res zgodilo, ko bo za to dozorel čas.